Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Saturday 5 May 2012

aku manusia biasa



aku manusia biasa
punya hati punya cita
jangan kamu mengata sesedap rasa
walaupun kamu tak kenal siapa saya

aku manusia biasa 
selalu dipesan berbaik sangka
tapi kenapa???
ada manusia tanpa usul periksa
melontarkan aku masuk neraka
tanpa bicara??
tanpa pembela??

aku manusia biasa
menerima ketentuan dari yang esa
biar ada yang mencela
aku kena redha!
aku kena pasrah!
manusia memang payah
manusia memang susah
tak boleh lihat orang bahagia
walaupun aku tak pernah kacau hidup sesiapa

wahai manusia...
terimalah aku seadanya..
letakkan diri mu ditempatku sekali sekala
baru kau tahu apa ku rasa
baru kau tahu remuknya jiwa
tatkala ditohmah oleh manusia
manusia yg hanya pandai berkata kata
mengeluarkan fatwa rekaan semata
tunggulah "disana"
kita akan bersua muka...

jauh disudut hati
~ umiliza~
6 mei 2012
10.17 am
wad hdok

No comments:

Post a Comment