Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Sunday 27 April 2014

puisi sengal umi

Puisi sengal ummi..

Aku seorang suri
Juga seorang isteri
Bukan permaisuri
Boleh goyang kaki
Bukan juga kuli
Yang dibayar hari hari
Bukan juga buk peri
Punya kuasa sakti

Seawal pagi
Dah kesana kemari
Mengurus anak dan suami
Tak peduli risiko menanti
Buat itu... buat ini
Kejap dah tengahari
Kerja seorang suri
Sampai malam pun tak selesai lagi

Walau tak bergaji
Tapi aku hepi
Buktinya badan makin berisi
Walau tak cute macam barbie
Tak cun macam bidadari
Aku tak peduli. ..
Yang penting aku disayang suami
Yang penting aku suri dihati suami
Anak anak pun sayangkan ummi

Ini kisah ummi
Tak ada kena mengena dengan yang hidup atau yg mati. ..

Ya Allah Ya Robbi. ..
Terima kasih atas semua ini. .

No comments:

Post a Comment