Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Thursday 29 May 2014

ceritera aku dan haiwan

Ceritera 
Aku dan haiwan.. 

Indahnya alam maya
Sang burung berkicau ria
Terbang diudara
Tanpa ketahui tujuannya

Lihat disana
Mentari tersenyum gembira
Memberikan cahaya
Menyuluh alam semesta
Damainya rasa
Walau rembulan sembunyi entah dimana...

Dipohon angsana
Monyet jantan mengenyit mata
Pada monyet betina
Oh! Mengurat rupanya
Ish ish ish.. tak ku sangka

Lihat dipokok sena
Sang semut dan kerengga
Bekerjasama
Membawa sisa
Pulang ke sarangnya..

Berjumpa pula
Si tokek yang bermuram durja
Ditanya kenapa?
Aku kini dah tak berharga.
Oh sedihnya.....

Berjumpa pula si kura kura
Mukanya masam mencuka
Ku tanya kenapa?
Aku penat berlumba
Dengan arnab durjana...

Meneruskan langkah seirama
Bertemu pula
Kambing dan ayam serama
Si kambing dengan janggut nampak alimnya
Tapi sayang.. si kambing terlupa
Dia terlupa pakai celana...

Ayam serama pula dengan bangganya
Mendabik dada
Sambil berkata....
Aku bergaya
Lagi berharga
Tapi ayam juga terlupa
Ianya berkaki ayam saja...

Berjumpa pula dengan si rusa
Kalau di Sabah payau namanya
Musuh ketatnya si buaya
Walau libasnya menakutkan manusia
Namun kalah sama si rusa

Rindu pula dengan sedara
Kalau dulu..sepilok tu dekat saja
Hahahaha.... nampaknya
Kena pergi zoo Melaka
Dekat sana.....
Macam macam ada...

Gajah, harimau dan juga kuda
Ada tenok, zirafah dan juga ungka
Badak, ular dan serigala
Tak sempat siang.. malam pun buka

Dipendekkan cerita
Anda semua tidak dipaksa
Untuk membaca
Ini wall gua yang punya
Kalau tak suka
Logout la saja. ..

Umiliza blogspot.com
Ceritera mengarut
Bukan mencarut...
13052014

No comments:

Post a Comment