Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Wednesday 11 April 2012

ingat pesan emak


ingat pesan emak

dulu mak iza pernah cakap kalau kita berbudi pada orang jangan minta balas.. mak cakap lagi kalau kita berbudi dengan seseorang belum tentu orang tu akan kenang budi kita TAPI mak cakap akan ada satu hari nanti ALLAH akan utuskan seseorang yang lain bagi membantu kita.. 

biarpun saat ini iza dan suami sedang diuji oleh seseorang dengan "santau" kirimannya ..... iza kena redha dan tabah hadapi segalanya.. di akhirat sanalah tempat kita bersemuka.. siapalah iza nak hukum mereka...

dalam keadaan sakit ni tiba tiba iza terima satu plastik berisi isi lokan lebih kurang 3 kilo.. subhanallah besarnya.. iza tanya anak .."siapa yang bagi?

anak iza cakap ..nazra
iza cari nazra dan tanya kenapa di bagi isi lokan?
nazra cakap" umi .. itu nenek saya kirim.. hari tu kan umi dan ustaz (suami) bawa saya ke hospital waktu saya sakit. lagi pun kan umi yang hantar saya dan nenek ke perhentian bas..

subhanallah... rupanya masih ada orang yang ingat budi kita.. 
kata nazra lagi.. sekarang saya dah sembuh.. tu nenek yang bagi..


No comments:

Post a Comment