Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Tuesday 30 July 2013

berhati hati servis kereta..

assalamualaikum

tak lama lagi nak raya .. kepada mereka yang pulang beraya di kampung tentunya seronok. tahun ni dah start beraya di samping keluarga sebab dah balik ke bumi malaya semula.. yeehaaa

sabtu lepas ada kelapangan  jadi iza pun mengambil kesempatan untuk pulang ke melaka di samping menziarah ahli keluarga. jam 8 pagi dah bergerak ke melaka dari port dickson. perjalanan biasanya mengambil masa 2 jam ikut jalan tepi pantai. sempat juga singgah di bidara palma untuk lihat lihat rumah yang dijangkakan siap september ini.

di bahagian belakang ada amir seorang sambil menonton cerita ajiboi dari dvd di bahagian atas kereta.

sampai di wakil pusat servis eon air keroh  kami dilayan agak mesra oleh seorang bernama en Azli. kami memberitahu yang kami nak buat servis untuk 10 000 km. iza ada juga komplen pasal cable usb yang tidak boleh digunakan di bahagian hadapan dan belakang.  agak ramai orang juga ketika itu.. lebih kurang 11/2 jam kereta siap diservis.

en azli menyuruh iza test alat yang dipasang untuk kegunaan usb cable. ok berfungsi .. sewaktu ingin memulakan perjalanan untuk pulang tiba tiba jari iza tertekan punat radio.. owh... dah tak berfungsi.. begitu juga alat dvd.. haiyaaa...

iza memberitahu en azli semula.. kereta kemudian dimasukkan ke ruangan servis semula.. kira kira 30 minit en azli datang dan memberitahu yang radio dan dvd rosak.. masa tu rasa macam dah fade-up.. makenik tu semua budak budak lagi. mungkin pandai tukar minyak hitam saja.. kami disuruh menunggu lagi..

tunggu dan tunggu....

hampir 2 jam ... sepatutnya kami cadang nak shopping baju raya lepas servis.. hampehhh....kemudian en azli datang lagi dan kemudian dia mengsyorkan kami menghantar kereta ke pusat servis eon senawang..dan booking dibuat pada hari selasa atas nama suami saya sedangkan en azli sepatutnya bertanggungjawab dengan keuaian pusat servisnya..  suami saya dah mula berkeras.. en azli mencadangkan agar kereta kami ditinggalkan di sana dan dia meminjamkan kereta proton saga untuk kegunaan kami sementara.

dengan perasaan benggang kami meninggalkan wakil pusat servis yang gah dengan signboardnya di tepi lebuhraya melaka.. 

akhirnya kami pulang ke kampung .. sampai dikampung iza keluar semula ke pusat servis peringgit. malangnya pusat servis dah ditutup sebab hari sabtu mereka kerja setengah hari sahaja.. mau takmau kami bertukar kereta dengan adik iza utk pulang ke port dickson memandangkan 3 lagi anak ada di sana kerena mereka bersekolah menggantikan cuti jerebu baru baru ini..

hari ahad tak boleh nak buat apa apa..

tunggu hari isnin. adik menghantar kereta kami ke pusat servis eon di malim pula.. sekejap aje dah siap dan kami dikenakan caj sebanyak rm 4.75 sahaja... aduiii jika dibandingkan dengan pusat servis panorama dimana kami membuang masa .. tenaga dan wang ringgit dan caj yg melebihi rm 400.. rasa tak patut sangat..


bagi syarikat panorama .. iza nasihatkan jika ingin menjaga reputasi syarikat anda ambilah mereka yang otai otai dalam bidang ni bukan budak budak yang masih mentah.. dan untuk en azli belajar lah dari kesilapan...




No comments:

Post a Comment