Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Monday 26 March 2012

ini rumah kami

ini rumah kami
tengok .. cantik sekali
ini rumah pertama kami
yang dibeli suami
sejak tahun 2002 lagi
bulan bulan potong gaji

ini rumah kami
letak berdekatan balai cerap al khawarizmi
dekat dengan metrikulasi ..
dekat dengan pantai puteri
dekat dengan institusi pengajian tinggi
kata encik suami ni kawasan yang strategik sekali

ini rumah kami
tapi sayang.... sayang.. sayang sekali
rumah ni terbengkalai lagi
pemaju semua dah cabut lari
banyak surat untuk pak menteri
dihantar dari dulu lagi
tapi macam tak dipeduli
nak tunggu pru lagi??
sampai kapan lagi ??
nampaknya terpaksalah aku disini
berkelana dibumi ini
mungkin sampai aku mati

encik suami
selalu hantar e mail kat pak menteri
mengharapkan simpati
kata pak menteri
akan dipercepatkan untuk dibaiki
tapi sampai kini
lembu jadi penghuni
rumput makin meninggi
wayar elektrik semua dicuri
tak tahu bila kami boleh duduki
nak merasa duduk rumah sendiri
lama sudah aku disini
nak balik kampung halaman sendiri
siapa yang boleh tolong aku kini
pru tak lama lagi...

oooooooo pak ali
tolonglah kami
kami semua yang mengundi
bukan c tamby yg pandai menari
karam singh walia pun dah mari
entah berapa kali disiarkan di tv
kesian juga dengan pembeli
nak bayar sewa rumah lagi
belum lagi itu ini
aku ni untung duduk rumah subsidi
tapi takkan sampai aku mati??
siapa nak bela nasib kami??
siapa nak bela nasib kami??
siapa nak bela nasib kami????

~umiliza
bengang dengan projek taman bidara palma
masjid tanah melaka
11.56 am selasa 27 3 2012









No comments:

Post a Comment