Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Friday 30 March 2012

jom muhasabah diri

biarpun hati ku kau robek
biarpun sakitnya amat perit
tapi aku bukan hipokrit
kerana hati ku bukan konkrit

aku ada  hati yang mulus
aku mahu hati yang lurus
aku mau cinta yang tulus
bukan cinta bila ada fulus

pesan emak tak pernah lupa
cintakan dunia takkan kemana
mak cakap aku kena selalu  sedia
cukupkan bekal ke akhirat sana


sebelum tidur maafkan semua
usia kita tak boleh jangka
mana tau esok dah tak bernyawa
keluar airmata darah pun dah tak guna

sebelum tidur muhasabah diri
apa yang telah kita lakukan hari ini
jangan lupa pasang niat dalam hati
supaya esok kita masih bernyawa lagi

jika esok bernyawa lagi
ucaplah syukur pada Illahi
lakukan lebih baik dari hari ini
 belajar dari semalam yang pergi

sebelum iza undur diri
harap esok ketemu lagi
cuba pandang kanan dan kiri
agak agak berapa dosa dan pahala kita hari ini


~ umiliza
soalan tanpa jawapan
medan ikan bakar sim sim
30 mac 2012 9.31 pm

No comments:

Post a Comment