Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Monday 17 September 2012

17 september

dari pagi tinggal dirumah saja. bila petang dua anak kecil iza minta belikan mangga masak. memang ada tempat yang jual mangga masak hari hari. maka jam 4.30 kami pun keluar dari rumah tuju ke tempat yang dinamakan BDC.

dari BDC kami singgah ngeteh kat kedai mamak ajmeer batu 3. sampai dikedai henpon ku berbunyi dan ada panggilan dari warden aspuri. macam kelam kabut warden tu bercakap " kak ada ibubapa menyerang!!" "kakak dan ust jj pulang la segera" untuk tak menghampakan anak2 kami pekena juga teh tarik dan tosai. Lepas tu terus pulang. Memang iza antara orang yang kerap temankan suami jika ada masalah begini.

Sampai disekolah iza dan suami tuju di tempat ibubapa menunggu. Ada 2 lelaki dan dua perempuan serta beberapa orang kanak kanak sedang menunggu. Beserta anaknya yang baru tingkatan satu.

SI ibu terus bertanya " adakah ustaz melihat anak saya diperlakukan oleh warden ini sambil menunjuk kearah warden pompuan. Jawab ya atau tidak! keras nada suara..rasa macam dalam mahkamah pulak.  sambil itu ku lihat seorang lagi wanita merakam percakapan melalui henponnya. Suami ku kata ya.. dan kemudian keluar lagi soalan " jadi ustaz mengiyakan saja la?"
Jawab ya atau tidak.. pempuan ni langsung tak benarkan suami saya menceritakan perkara sebenar.. si bapa menghentak hentak meja.. hebat sangat orang ni.. aku duduk diam di satu sudut berhampiran.  sambil tangan ku terus menghantar mesej ke tuan pengetua minta datang segera..

suami saya pun bercerita ..sebenarnya anak puan bergaduh sesama sendiri hingga bertarik tarik tudung.. mulanya.. kemudian membawa henpon dan dirampas.. c ibu dan c bapa terus menghentam warden dan siap baca perkeliling berkenaan henpon.. kalau ikut perkeliling memamg la apa pun tak boleh. "atas dasar apa cikgu membuka dan membaca mesej anak saya.???".. (aku tahu sebab sebelum ni c ibu yg merakam percakapan telah menghadapi masalah bila anaknya juga membawa henpon dan dirampas... terkantoi sudah anaknya bila dibaca mesejnya berpapa mama dengan jejaka pujaan hati.






No comments:

Post a Comment