Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Wednesday 20 July 2016

Hati dah kering

Mampukah aku bertahan
Masalah semakin membeban
Cuba bertahan
Berbaloikah sebuah pengorbanan?
Tipu muslihat jadi mainan
Ucap janji hanya sandaran
Kesilapan tak jadi pengajaran
Diulang pusing kitaran
Aku... mangsa permainan

Mampukah aku bertahan
Saban hari kusut fikiran
Mencari penyelesaian
Namun belum ku temu jawapan Melangkah dalam kegelapan Mengharapkan sinar kebahagiaan
Jalan buntu menunggu dihadapan Kapan...
Aku mampu bertahan!

Lagu apa yg didendangkan?
Qasidah apa diperdengarkan?
Khutbah apa yang cuba disampaikan?

Sedikit tak memberi kesan...
Aku tetap mangsa permainan..
Pada Mu TUHAN
Dalam setiap lisan
Aku mohon perlindungan
Dijauhi dari kejahatan
Diberikan kesejahteraan
Dikekalkan kesihatan
Diberikan pengajaran Setimpal balasan Atas setiap perbuatan
Puas sudah aku bertahan
Sabar ku ada batasan
Jangan sampai hilang kesabaran
Takut ada yg jadi korban!

Huhu... Umiliza blogspot.com #Hatidahkering#

No comments:

Post a Comment